28.4.06

ik moet ff netwerken

Ik was vandaag in een (bio)winkel waar ik regelmatig kom en raakte in gesprek met de jongen achter de kassa. Tijdens de woordenwisseling (gevolgd door de rij achter mij ; ) ) merkte ik dat hij kennis had van zaken waar ik naar op zoek ben en ik had door mijn opmerkingen ook nieuwsgierigheid bij hem gewekt. Ook bleek tussen het scannen van de artikelen door dat hij nog 1 dag in de winkel zou werken en een andere baan ging zoeken. Toen mijn boodschappen ingepakt waren, en de klant na mij aan de beurt, zei ik dat ik graag zijn email adres wilde hebben omdat we nog niet uitgepraat waren. En hij schalde door de winkel: "kan iemand mij overnemen, ik moet ff netwerken". En zo hebben we bij het schap met verse sappen ons gesprek vervolgd en de verbinding gelegd.

En zo kan het ook gaan. In het dagelijks leven is daar soms ineens dat vonkje, dat knettertje waardoor je verder of anders ziet en hoort dan je gewend bent (goedemiddag, nee geen zegels, mag ik pinnen? fijne dag nog...). En daar kan de verbinding ontstaan. Vaak onverwacht en onbedacht. En het ligt aan mijzelf of ik het 'zie'.

Dit is mijn eerste bijdrage aan dit blog. Ik ben bezig met de opzet van een evenementenbureau. Een netwerkorganisatie op alle fronten. Hier, op mijn weblog De Onderneming, kun je daar meer over lezen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home