27.12.06

Unplugged.

Heerlijk.

Mijn accounts verwijderd op OpenBC, Ecademy (waar ik toch al 1.5 jaar niets mee deed) en LinkedIn. En ook nog dat totaal nutteloze Ryze account, die ik uit nieuwsgierigheid had ingesteld maar waar ik vervolgens niets mee deed.

En ik ga ook niet meer bloggen dit jaar, dus geen netwerken.blogspot.com en ook niet meer op managersonline.nl schrijven. En ik ga mijn aanwezigheid op Higherlevel.nl minimaliseren, alhoewel ik nog wel eens om de hoek zal kijken.

Geen Skype meer. Geen iChat. Geen MSN.

Geen digitale profielen, geen PMen, geen bliep bliep, blaap blaap.

Terug naar post en telefoon, e-mail mag.

Nog meer aandacht voor het 1 op 1 gesprek, de dialoog, de conversatie in real time.

Ontnetwerken.

Rust. Rijnheid. Regelmaat.

Het is er de hoogste tijd voor. De mensen die me moeten vinden, weten mij te vinden. De mensen die mij niet kennen, zullen mij waarschijnlijk ook nooit kennen. En vice-versa. Google weet mij te vinden, dus jij ook.

Veel plezier in 2007. Und Bedankht Voer die Bloehmun.

Ilja van Roon

5 Comments:

At 10:52, Anonymous Jacobien said...

Wat grappig. Ik ben hetzelfde aan het doen. Mijn websites opgeheven, bookmarks verwijderd, uitgeschreven van allerhande fora.
Nu druk met een boek en het voelt goed.

 
At 11:56, Blogger Annedien Hoen said...

Ilja, welkom bij de Nationale Federatie Plegers Online Zelfmoord ;-) ...

 
At 12:19, Anonymous Anonymous said...

Tja, zelfmoord is een olijke manier om het te beschrijven, maar het voelt meer als reïncarnatie. Online netwerken was leuk in het begin - nieuw, anders - maar nu de nieuwigheid er vanaf is, kost het me meer dan het me oplevert. Creëert teveel ruis, kost teveel energie en tijd, en maakt me onrustig. Teruggaan naar de kern - de dialoog, de 1-op-1 ontmoeting - voelt beter.

Ilja :)

 
At 00:20, Blogger R said...

Hm, heb dat hele netwerken toch al nooit zo begrepen. Komt vaak zo geforceerd over. Je doet klussen met mensen die hun vak verstaan en die liefst ook nog een beetje plezierig in de omgang zijn. Bevalt dat, dan schakel je ze de volgende keer weer en als ze leuk zijn ga je er ook nog eens een avond mee happen of stappen. Bevalt het niet, dan probeer je de volgende keer weer een ander. En uiteraard nooit iets terugverwachten, want leidt alleen maar tot scheve gezichten en fikse teleurstellingen. Dat over attente gedoe en dat verplicht overal je gezicht laten zien en met visitekaartjes strooien om dat het zo 'belangrijk' is voor de contacten... Bweh... trekt alleen maar fout volk aan toch!? Dat je een linked in accountje hebt, ach, dat kan natuurlijk niet zo veel kwaad. Het is tenslotte wel prettig als mensen je makkelijk weten te vinden. Uiteindelijk draait het toch allemaal om dat 1:1 contact. Liefst IRL. Maar 'n brief, telefoontje of mailtje mag ook.

 
At 13:58, Anonymous Marianne said...

Als rijn als een molensteen om je nek hangt, kan je je er beter van ontdoen.

 

Post a Comment

<< Home