5.1.06

Doelgericht netwerken voor daklozenkrantverkoper

Netwerken werkt vaak het best, wanneer er een concreet doel is. Proactief netwerken vind nu ook in de buurtsuper in Amsterdam plaats en wordt op een erg ludieke manier aangepakt om daklozenkrantverkoper John weer zijn standplaats terug te geven. Wat een geweldige manier om zo een groot netwerk op te bouwen, die allemaal hetzelfde doel nastreven. Hoe ze dat doen? Mensen vertellen mensen, waar anderen weer een goed woordje voor doen. Mond-tot-mond-reclame, het virale effect of buzzen wordt dit wel genoemd, maar dit is pas effectief wanneer het netwerk groot is.

Het grappige is dat supermarktbezoekers normaal gesproken weinig met elkaar hebben, elkaar herkennen van de super, maar weinig contact hebben. Ditmaal hebben de supermarkt bezoekers een gemeenschappelijk doel. Ik vind het mooi om te zien dat er nog van deze proactieve en ludieke actievoerders zijn, die in korte tijd mensen kunnen binden hetzelfde doel te behalen.

Opnieuw actie voor terugkeer daklozenkrantverkoper Albert Heijn Stadionweg
-- uitnodiging --
Zaterdag 7 januari a.s. gaan verontwaardige klanten van de Albert Heijn op de Stadionweg te Amsterdam opnieuw actie voeren voor daklozenkrantverkoper John. Drie jaar lang stond hij daar, tot volle tevredenheid van personeel en winkelend publiek.Totdat de bedrijfsleider hem wegstuurde, naar aanleiding van een overval in de winkel, waar John totaal niets mee te maken had. Buurtbewoners begonnen actie voor zijn terugkeer en overhandigden verleden week 1269 handtekeningen aan de betreffende bedrijfsleider.

Ondanks dit massale protest van zijn klanten, blijkt de filiaalchef niet onder de indruk. Voor hem is de affaire niet belangrijk genoeg om zich verder mee bezig te houden. John mag niet terugkomen, ondanks het feit dat zijn standplaats hem ten onrechte is ontnomen!

Daarom beginnen de klanten een nieuwe reeks van acties, om de bedrijfsleider tot een ander besluit te dwingen. Doordat handtekeningen ophalen vóór de Albert Heijn niets lijkt uit te halen, worden de prikacties nu binnen de Albert Heijn winkel zelf georganiseerd. Alle buurtbewoners kunnen er aan mee doen, gewoon tijdens het boodschappen door. Binnen in de Albert Heijn voert het winkelend publiek een onzichtbaar theaterstuk op, waarbij het de filiaalchef van Albert Heijn knap lastig wordt gemaakt -zonder dat hij er iets tegen kan ondernemen.

Wilt u ook meespelen in aan onze -volkomen legale- actie om te ondersteunen dat John zijn standplaats binnen Albert Heijn terug krijgt?
Doet u ook een paar minuten mee, gewoon tussen het winkelen door?

Neem dan contact met ons op, of meld u zaterdag a.s. vanaf 11.30 uur bij het Wijkcentrum Zuid-West, Achillesstraat 85, om de hoek bij Albert Heijn.

Steungroep "John moet terug in Albert Heijn Stadionweg"
Meer inlichtingen?
Laurie Borgman: laurie.borgman@gmail.com
Rob Schrama: robschrama@wanadoo.nl

0 Comments:

Post a Comment

<< Home