27.4.06

Kaartjes mee

Afgelopen week kreeg ik een uitnodiging voor een seminar. In de begeleidende brief stond de volgende P.S.:

“Aangezien dit evenement ook in het teken staat van ‘netwerken’ wordt u vriendelijk verzocht ruim voldoende visitekaartjes mee te nemen”

Ik ben toch niet achterlijk? Ik snap zelf ook wel dat het handig is om mijn kaartjes bij me te hebben op een event. Zelfs stond ik even op het punt om met ze te bellen om te vragen hoeveel ‘ruim voldoende’ precies is. Niet gedaan.

Had me liever gezegd dat ik mijn goede humeur mee moet brengen, of een glimlach. De tijd dat netwerken alleen maar om kaartjes uitwisselen gaat is toch voorbij?

Of ben ik nu te kritisch?

5 Comments:

At 10:27, Blogger Annedien Hoen said...

Ik denk zeker niet dat je te kritisch bent. Je zit in een ander netwerkparadigma ;-)
Visitekaartjes kunnen reuze handig zijn... een veel mensen richten zich toch op wat 'zichtbaar' is -- een relatie, een goed gevoel, een klik: allemaal intangibles!

 
At 11:09, Anonymous Anonymous said...

Tis toch wel makkelijk om dgen na je ontmoeting fysiek de bereikbaarheidsgegevens en eventuele aantekeningen op het visistekaartje erbij te kunnen pakken.
Sec als doel is het zoals je zegt; als middel nog steeds prima

Eric

 
At 15:18, Anonymous Anonymous said...

Wat mij persoonlijk bijna nog meer stoort dan de inhoud van deze zin, is de stijve - ambtelijke - formulering!

 
At 09:37, Blogger Bas van de Haterd said...

Ach, het is een goede reminder, die kaartjes. Ik las laatst een briefing voor een beurs van een partner van me, waar ik ook bij aanwezig zou zijn. Stond ook in de briefing naar hun adviseurs: in pak en visitekaartjes mee. Ik dacht toen ook: goh, zijn allemaal goed betaalde, volwassen adviseurs. Then again, op de vorige IPAN had ik er dus ook gewoon weer geen bij...

 
At 11:11, Blogger Annedien Hoen said...

Misschien is het een idee als organisators blanco kaartjes en wat pennen neerleggen bij hun meetings, zodat je altijd een 'noodkaartje' kan fabriceren...

 

Post a Comment

<< Home