31.5.06

Resultaat

Alweer even geleden was ik uitgenodigd voor Het Contourium, een seminar over spiegelend leiderschap. Dit seminar stond tevens in het kader van netwerken. Er werd door de organisatie erg gestimuleerd om tijdens de pauzes zoveel mogelijk te netwerken. De organisatie wilde dat ‘wij’ zoveel mogelijk kaartjes zouden uitwisselen.

Dat stuitte me een klein beetje tegen de borst. Ik houd niet zo van zoveel mogelijk kaartjes uitwisselen. Toch ging ik naar huis met een hele stapel visitekaartjes. Hoewel ik best een aantal interessante mensen heb ontmoet was deze manier van netwerken niet helemaal ‘mijn’ manier. Het ging allemaal iets te vluchtig. Van een aantal kaartjes kon ik me bij thuiskomst niet meer herinneren welk gezicht erbij dat kaartje hoorde. Dat was voor mij een teken dat de kwaliteit van die contacten niet heel erg hoog was.

Maar…..
Ik heb er wel twee echte leads aan overgehouden. En iemand ontmoet die ik afgelopen week weer aan iemand heb kunnen koppelen en die nu gaan samenwerken.

Dus hoewel het niet echt mijn manier was, heeft het wel direct ‘resultaat’ opgeleverd. Niet dat ik me daar schuldig over voel hoor, maar toch. Het heeft me wel aan het denken gezet.

4 Comments:

At 17:55, Blogger Annedien Hoen said...

Het resultaat is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de follow-up; ik zou wel benieuwd zijn naar hoe dat dan verder gegaan is met die 2 (of één ervan) contacten die je daar gelegd hebt, hoe zich dat ontsponnen heeft...!

 
At 19:55, Anonymous Anonymous said...

Eens, Annedien. Leads zijn leuk. Maar uiteindelijk gaat het om de 'waarde' van die leads.

Dat was ook het mooie van deze 2 leads. Beide zitten nu in het offerte stadium en daarom kwalificeer ik ze beide als zeer kwalitatieve leads.

Dat is ook wat me verbaasde. Er zijn ‘gewoon’ 2 echte serieuze business leads uit gekomen.

 
At 14:57, Anonymous Anonymous said...

netwerken he?
interessante blogs.

zelf zoek ik 1024 linken voor mijn nieuwe net.art project.
interesse in links uitwisselen?
neem eens een kijkje op http://www.comforart.be of http://www.comforart.nl
en als je interesse hebt, geef me een seintje.

 
At 15:00, Anonymous Anonymous said...

Ook in het engels: Comforart

 

Post a Comment

<< Home