22.10.05

Highly Horrible Networkers - Building Front Porches, PR Canada

Laatst sprak ik Annedien en ging het natuurlijk ook over de do's en don't's van netwerken. Het verbaasde ons dat ondanks de hoeveelheid aan tips die gratis op het internet voor handen zijn, vaak aangereikt door de superconnectors van deze aardbol, er nog steeds mensen bestaan die zelf proberen het wiel uit te vinden (tot ergenis van anderen die wel proberen netjes te netwerken).
Toen ik me bedacht had dat ik het misschien om moest keren (het hebben over 'hebbelijkheden' ipv 'onhebbelijkheden', we benne en blijvuh een positief persoon nietwaar?) en er hier er een artikeltje aan wijden, bleek dat Scott Ginsberg (je weet wel die man die constant met een naamplaatje rondloopt) me voor is geweest.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden!

Hierbij dus de Hebbelijkheden van Netwerkers:

Hebbelijkheid # 1: Attitude
Huiveringwekkende Netwerkers willen enkel verkopen, zijn enkel in business ge�nteresseerd en zijn vooral egocentrisch

Hebbelijkheid # 2: Netwerk enkel wanneer je het nodig hebt
Huiveringwekkende Netwerkers gaan alleen netwerken als ze nieuwe klanten nodig hebben, iets nieuws te verkopen hebben of omdat het moet van hun baas.

Hebbelijkheid # 3: Compulsief kaartjes uitdelen
Huiveringwekkende Netwerkers gaan als volgt te werk: “Hier is mijn kaartje, bel me als je een designer nodig hebt! Tot ziens.”

Hebbelijkheid # 4: Onprofessionele Informatie
Huiveringwekkende Netwerkers hebben kaartjes met onprofessionele informatie: bv een ikverkoopautos@hotmail.com emailadres.

Hebbelijkheid # 5: Verkeerd gezelschap
Huiveringwekkende Netwerkers zoeken het verkeerde gezelschap: ze gaan niet allen naar netwerkgelegenheden samen met hun vrienden of collega's maar praten en zitten ook nog de hele tijd enkel met hun samen!

Hebbelijkheid # 6: Geen Koetjes en Kalfjes
Huiveringwekkende Netwerkers vergeten de koetjes en kalfjes en willen onmiddelijk hun producten verkopen.

Hebbelijkheid # 7: Beperk je tot officiele Networking Events

Huiveringwekkende Netwerkers begrijpen niet dat je ook in een lift, op de bus, in de supermarkt of in het park kan netwerken.

Bron: Highly Horrible Networkers by Scott Ginsberg

0 Comments:

Post a Comment

<< Home