10.2.06

Great Place To Live: netwerken en sociale innovatie?






Op 14 februari (de dag van de liefde!) lanceert initiatiefneemster Noor Bongers “Great Place To Live”, een krant die tot doel heeft sociale innovatie teweeg te brengen. Kernwoorden zijn samenwerken, inventiviteit, met lef, liefde en integriteit.

Ik kreeg het idee dat “netwerken” een grote rol speelt in de totstandkoming van deze krant en legde de volgende vragen voor aan de initiatiefneemster, die naast haar vernieuwende initiatief als consultant werkzaam is bij adviesbureau Pentascope.

Klopt het dat netwerken een belangrijke rol speelt in de totstandkoming van de krant?
Zeker, het is puur gemaakt door een netwerk van gelijkgestemde mensen. Niet dat zij het altijd met elkaar eens zijn (dat zeker niet ; ) maar met eenzelfde wens tot sociale innovatie, en met een flinke dosis daadkracht en positiviteit. Het zijn sterke mensen, bijzondere denkers die zich bewegen in uiteenlopende netwerken. De kracht van Great Place to Live is dat zij deze netwerken verbindt.

Zie jij een rol weggelegd voor het fenomeen netwerken binnen jouw eigen focus op onder andere liefde en integriteit? Welke vormen neemt dit aan?
Natuurlijk. Liefde is het uitgangspunt van leven, doe alles wat je doet met liefde, en begin er anders niet aan. Mijn netwerk bestaat uit mensen die dit ook willen. Mensen die zaken willen omwille van persoonlijke belangen, geld of politieke spelen zijn niet integer en ik heb geen intentie met hen samen te werken. Zij kunnen natuurlijk wel de doelgroep zijn en Great Place to Live kan hen verleiden tot nieuwe inzichten dat integriteit en liefde leiden tot effectieve resultaten!

Wat is je het meest opgevallen in de totstandkoming van Great Place To Live, als het gaat om het activeren van je bestaande netwerk en eventueel het aanboren van nieuwe contacten?
Great Place to Live is: samen een krant maken als je elkaar nog niet kent, en dat dit dan soepel verloopt. Het is niet moeilijk dit netwerk te activeren. Het bestaat uit mensen die in al hun activiteiten de synergie zoeken tussen verschillende belangen, en in deze eenvoud een project willen organiseren.

Het is voor mij een eer (en een groot plezier) om hen een platform te bieden en hen aan elkaar voor te stellen! Dat is natuurlijk waardoor nieuwe inzichten en projecten ontstaan. Met veel enthousiasme en maatschappelijke impact. Met lef, liefde en plezier!

Dit podium, en de mensen (netwerken) die hierbij aangesloten zijn bieden perspectief voor alle mensen die mee doen. Een perspectief waarmee zij ook hun eigen ambities kunnen realiseren. En ik heb het vertouwen dat hun ambities zuiver zijn en daarmee altijd zullen leiden tot bijzondere resultaten die een meerwaarde geven.

Het is aan mij om te zorgen voor voldoende frictie die inspiratie geeft en de verbindende elementen te geven. En het is heerlijk om aan mensen te vragen: ‘Ik wil graag het beste dat je in je hebt!’ En hen uit te dagen dit te geven.



Waar zoek je nog naar als het gaat om de toekomst van Great Place To Live?
Ik zoek naar interessante vraagstukken om op te lossen waarbij ik dit netwerk kan betrekken. Ik zoek naar mensen die zich willen aansluiten en ik zoek naar mensen die, net als ik, deze netwerken aan elkaar kunnen verbinden. Ik zoek naar nieuwsgierige mensen die wel eens willen proberen een Great Place to Live te realiseren.

--
Meer informatie: mail welcome@greatplacetolive.nl

0 Comments:

Post a Comment

<< Home