8.11.05

Netwerken is mensenwerk

Zo, tijd voor de eerste bijdrage ...... ben benieuwd, want ik ben niet zo'n virtueel mens, ik ben veel meer een mensenmens.

En daar wilde ik het even over hebben. In het kader van netwerken zijn we met z'n allen aan de slag met analyses, strategie en modellen en processen. Maar uiteindelijk hebben we altijd te maken met mensen. En dat willen we nog wel eens vergeten. In het kader van het opbouwen van een duurzame relatie is het eigenlijk niet zo heel erg belangrijk wat voor functie iemand heeft of bij welke organisatie iemand werkt. Het gaat er vooral om of je aansluiting weet te vinden bij de mens die tegenover je zit en of je daarmee een relatie weet op te bouwen. Dat is voor mij 'het geheim' achter netwerken. Contact leggen op een menselijk niveau met oprechte interesse en respect voor de ander. Mensenwerk dus ...

Miriam

1 Comments:

At 18:45, Blogger Annedien Hoen said...

Miriam-- allereerst welkom hier en dank dat je als mensenmens de moeite hebt genomen het virtueel te benaderen voor een keer :-)

Ik ben het helemaal met je eens! Ik ben begonnen als mensenmens (een relatiemens) en toen had ik ineens een netwerk.

Relaties opbouwen is ook een hele kunst en ik krijg wel vaak de indruk dat mensen daar vaak ook niet echt kaas van gegeten hebben...

 

Post a Comment

<< Home