19.10.07

De winnende formule van de aandacht

De winnende formule van de aandacht gaat als volgt :

Twee mensen leggen allebei 1 eenheid aandacht in, vervolgens maken drie mensen 20% rendement.

Hoe werkt het?

a) De inleg van de twee eenheden aandacht dient complementair te zijn, dwz elkaar versterkend.
b) Vervolgens treedt de non-zero sum game formule van de aandacht in werking: 1+1=3
c) Nu halen beide deelnemers 1,2 eenheden uit het resultaat - dit proces noemen we "leren". Ik heb iets "geleerd". Rendement ten opzichte van de inleg is 20%.
d) De samenwerking in het model 1+1=3 dient een "hoger doel". Inter-esse is de lege ruimte tussen beiden, die gevuld wordt met beider , complementaire, aandacht. Inter-esse betekent letterlijk "tussen ons in zijn".
e) Er is dus nog ruimte voor een derde persoon, iemand die het "hogere doel" dient, die ontvangt dan 3 - 2,4 = 0,6 = 20% van 3

Op die manier leggen 2 personen elk 50% in, halen 40% eruit, en maken 3 personen elk 20% rendement.

Hartelijke groeten Ronald

Labels:

4 Comments:

At 11:19, Anonymous Anonymous said...

Sorry, maar bij stap c ben je me al kwijt. Waarom halen beide deelnemers 1,2 en NIET 1,5 eenheiden uit deze "transactie"?

Groet,

Jan-Peter Kuiper

 
At 11:51, Blogger woepwoep said...

hi Jan-Peter,
als beide deelnemers 1,5 ipv 1,2 eruit halen dan blijft er niks over voor de derde deelnemer.
hartelijke groeten Ronald

 
At 18:34, Anonymous Anonymous said...

Ha Rob,
Bedankt voor je reactie. Zo snap ik het. Je kan alleen beter de oorzaak gevolg relatie anders duidelijk maken. Stap c is dan niet de derde stap, maar de vierde of vijfde. De derde stap is namelijk het hoger doel (de derde persoon).
Volgens mij is de opbouw dan logischer (dus: a-b-d-c-e).

Dan is er nog iets, wellicht is het beter om 'de derde' niet als persoon aan te duiden. De derde 'persoon' heeft namelijk niets ingelegd en heeft daarmee het hoogste rendement. De eerste twee personen leggen ieder 50% in, maar halen geen 40% uit deze vergelijking. Ze halen ieder 6,7% uit de samenwerking. En het hoger doel, datgene waar voor ze samenwerken (de derde), wint 20%.

 
At 21:39, Anonymous Anonymous said...

ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

 

Post a Comment

<< Home