30.9.05

Boeken over netwerken

Niet één van onderstaande boeken is in Haarlem in de boekhandel te vinden, en ik heb 3 gerenommeerde zaken bezocht! Even in chronologische volgorde. 7 titels, waarvan 3 van de afgelopen jaren. Er is volgens mij wel ruimte voor een nieuw verhaal, al dan niet op papier.
Heeft iemand aanvullingen op deze lijst? Tot nu toe alles in NL taal, maar Engels of anders is ook welkom uiteeraard.

Relatie-netwerkkaarten (geen boek dus eigenlijk) Een origineel spel voor win-win(st) netwerken.
Thea Groeneveld, Geuzingen & Groeneveld, 2000

Netwerken. Over het waarderen, opbouwen en gebruiken van sociaal kapitaal.

Wayne Baker, Uitgeverij Nieuwezijds, 2001

18 Bouwstenen voor netwerken met passie.
John van den Heuvel, Media Business Press, 2001

Netwerkmarketing voor Dummies.
Zig Ziglar, John Hayes, Addison Wesley Longman, 2001

Netwerken,
over het waarderen, opbouwen en gebruiken van sociaal kapitaal
Elizabeth Baker & Wendy Baker, Academic Service, 2001

Doeltreffend netwerken.
Dineke van Zeewijk Vink, Just Jongeleen, Kluwer, 2002

Network your way into succes
Charles Ruffolo, eigen beheer, 2003

Ondernemen in netwerken.
Wim Hulsink, Dick Manuel, Erik Stam, Van Gorcum, 2004

Netwerken werkt, Op weg naar de baan die je wilt.
Rob van Eeden, Het Spectrum, 2004

Persoonlijk netwerken voor dummies.
Donna Fisher, Pearson Education, 2005

1 Comments:

At 14:43, Blogger oomph: Sanne Roemen said...

Hoi Rob, jouw boek staat inderdaad op mijn verlanglijstje. Ik bestel bijna altijd al mijn boeken online. Dat is echter wel uitgestelde behoeftenbevrediging en ik ben een letterjunk en heb soms 'instant satisfaction' nodig.

Ik ging even kijken of er zaken 'op de plank' liggen, naast bijvoorbeeld 'Blink' van Malcolm Gladwel en 'Hoe word ik een rat' van Joep Schrijvers. Om een soort indicatie te vinden van hoe het onderwerp leeft. Is het inderdaad zo'n hype als het niet op de 'aanbevelingen' tafel in de boekhandel ligt?

Misschien is er wel niet zozeer een nieuw boek nodig, maar is het nodig om eens een paar boeken op de plank te krijgen.

 

Post a Comment

<< Home