23.9.05

constructief en gestructureerd

Net een inspirerende afspraak met een dame die ik via een netwerklunch ontmoet had. Zij stelde voor om onze visitekaartjes mee te nemen. Eerst had ik daar wat weerstand tegen, of de neiging wat afschermend te worden. Ik dacht dat ze wilde kijken in mijn mapje. Maar zo ging het niet. De visitekaartjes waren meegenomen als een soort geheugensteuntje. Nadat ze eerst wat meer had gevraagd over wat ik te bieden heb en wat voor bedrijven ik het liefste voor werk dook ze in haar mapje en liep ze een voor een door. 'Met die heb ik volgende week een afspraak ik zal eens informeren naar kansen voor jou', 'die kan je zó bellen, als je mijn naam noemt kan je meteen een afspraak maken', enz enz. Daarna heb ik hetzelfde voor haar gedaan en ik kwam ook nog mensen tegen waar ik eens een balletje voor haar zou kunnen opgooien. Heb ik meteen weer een excuus om die contacten weer eens te bellen.
Kijk, zo kan het ook: zorgvuldig, op basis van vertrouwen en met de kaartjes als geheugensteuntje.
Fijn!

2 Comments:

At 16:37, Blogger Annedien Hoen said...

Wat een fantastische aanpak! Zo héb je tenminste nog wat aan die kaartjes ;-)

 
At 13:54, Blogger Bas van de Haterd said...

Tja, ik heb een groot hoofd (letterlijk en figuurlijk) en weet dus meestal heel goed wie wat waar voor wie kan doen zeg maar. En mijn map met visitekaartjes is wat groot geworden... een grote A4 map met inmiddels honderden kaartjes.

Heel goed zicht hebben op je eigen netwerk is heel belangrijk. Maar daarvoor heb je o.a. OpenBC en dergelijke. Wat ik wel merk is dat je vaak zelf de eerste zet moet maken, behalve bij enkele echte netwerkers, zijn de meeste toch heel erg terughoudend.

 

Post a Comment

<< Home