23.6.06

Fatsoen

Nu sta ik zelf echt niet te boek als een fatsoensridder maar ik moet toch even wat kwijt. Het lijkt (mij) de laatste tijd steeds vaker te gebeuren dat, nadat ik twee mensen aan elkaar heb voorgesteld ik er niets meer van hoor.

Ligt het nu aan mij of is het normaal dat als je door iemand wordt geïntroduceerd bij een ander dat je dan achteraf even wat van je laat horen. Een kort bedankje of in ieder geval een berichtje wat er van het contact gekomen is.

Ik ben echt geen super connector ofzo en ik verbind ook echt niet elke dag massa’s mensen met elkaar. Maar zo nu en dan zie ik twee mensen die elkaar nog niet kennen en waarvan ik denk dat het voor hen waardevol zou kunnen zijn om elkaar wel te kennen.

Maar dan is het toch niet meer dan fatsoenlijk dat je diegene die je bij elkaar brengt even laat weten wat ervan gekomen is?

3 Comments:

At 12:13, Blogger Annedien Hoen said...

Dat is inderdaad wel zo sympathiek en respectvol. Bovendien hou je de goodwill warm, zulk soort doorverbind-acties zijn bovengemiddeld 'kansrijk' omdat je door een mens gematchd wordt.

 
At 14:56, Blogger Erno Hannink said...

Rickert,
Ik ben bang dat ik me aangesproken voel door dit berichtje. Mijn excuses. Ik heb al telefonisch contact gezocht en we hebben afgesproken dat ik een keer naar ArtCinema.nl zal gaan voor een ontmoeting.

Ik merk dat je (of misschien wel alleen ik) wel het contact aangaat maar vergeet de orginele verbinder te bedanken. Er zit soms teveel tijd tussen of de verbinding was toch niet zo waardevol dan de verbinder dacht. Het kan ook zijn dat ik veel minder enthousiast ben na het eerste contact dan de verbinder en dan voelt het soms eigenaardig om terug te gaan naar de verbinder met "Dank je wel voor het contact, maar ik had er niet zo'n prettig gevoel bij (als jij)"

 
At 10:02, Anonymous Anonymous said...

Erno,

Allereerst vind ik het moedig van je om je ‘openlijk’ aangesproken te voelen. Daarvoor mijn waardering. Mijn bericht was echter niet specifiek voor jou bedoeld. Het is meer iets waar ik in z’n algemeenheid steeds vaker tegenaan loop.

Ten aanzien van je commentaar kan ik je niet helemaal volgen. Ongeacht of het contact waardevol is of welk gevoel jij bij een contact hebt vind ik het niet meer dan fatsoenlijk dat je de verbinder een korte update geeft. En dat er tijd zit tussen het initiële tot stand gebrachte contact en het vervolg is toch ook geen excuus?

Mocht een tot stand gebracht contact niet zo waardevol zijn dan wil de verbinder dat graag weten zodat hij/zij daar lering uit kan trekken. Mocht het gevoel niet prettig zijn dan wil de verbinder dat natuurlijk ook weten.

Bottom-line ben ik het met Annedien eens dat het met respect en sympathie te maken heeft.

 

Post a Comment

<< Home