25.6.06

Voor wat...

Afgelopen week was het Nationaal ICT Event, overdag gewoon een mooi, vrij toegankelijk evenement voor iedereen die wil netwerken in de ICT branche.

De avond echter is het besloten feest. Een gala diner voor 'captains of industry' en andere hoge heren en dames. En dit jaar voor het eerst daar bij: succesvolle ondernemers en onderneemsters, met name uit het ICT en nieuwe media landschap. Als projectleider van dit 'feestje' ben ik natuurlijk exact bekend met alle ins en outs van wie is waarom uitgenodigd. En dan is het leuk als één van de ondernemers, iemand die ik al jaren ken, zegt: 'tja, ik weet eigenlijk niet zeker waarom ik ben uitgenodigd, zal wel komen omdat ik Bas ken'.

Naast het feit dat ze gewoon een succesvol onderneemster is (en die blijken er niet zo veel te zijn, vrouwen die echt succesvol een bedrijf opzetten in de nieuwe media of ICT) is de connectie met mij in zo'n geval inderdaad van belang. Want ik geloof dat je inzet moet belonen. Mensen die jaren vrijwillig tijd hebben gestoken in netwerken, in clubs, veel hebben geïnvesteerd, mogen daarvan best een keer de vruchten plukken. Netwerken is een kwestie van geven en krijgen, en iemand die veel geeft, dient zo nu en dan ook wat te krijgen. En een uitnodiging voor een dergelijk event, waarbij veel mensen rondlopen waar je in de toekomst nog wat aan kan hebben, is dan mijn bijdrage aan iemands inzet voor netwerken.

Het is mooi zo wat terug te kunnen doen. Jammer dat dat niet vaker gebeurt, dat mensen bij andere aangelegenheden mensen die jaren in een netwerk geïnvesteerd hebben uitnodigen. Want dat is in mijn optiek het grote nadeel van de Nederlandse netwerk scene, het zijn incrowd feestjes op zich, zelden een goede cross over.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home