24.1.08

Wanneer ben je dood ?

Vandaag las ik in de email dat een vrouw die ik vorig jaar een aantal malen telefonisch gecoacht heb is overleden. Het lichaam is vrijgegeven, er is geen misdrijf in het spel. Haar hond aangelijnd. Zij ergens in een sloot.

Ik belde met Toine, een van mijn drie life coaches, en vroeg hoe zij omgaat met iemand die andere keuzes maakt dan de keuzes die de coach ziet. Ze zei : ik heb respect voor de keuze van de ander. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

Ik zei dat ik met mijn mind dit kon snappen. En toch was er iets anders, iets waar ik nog niet bij kon. Toine stelde voor: voel wat het met je doet. En ineens was er dit - een deel van mijn aandacht was met haar mee gegaan. Toine zei : maak een buiging voor haar lot, en roep je aandacht terug bij jezelf; het is je tijd nog niet.

Al sinds geruime tijd definieer ik mezelf als : ik ben mijn aandacht, ik ben waar mijn aandacht is. En nu begreep ik ineens hoe mijn verhouding met de doden is.

Wanneer ben je dood ? En wat betekent het om in leven te zijn?

Deze blog heet "netwerken". Voor mij is netwerken, dat ik mij laat raken door de ander. Sterker nog, ik laat mij beïnvloeden, ik stel mij open voor een uitwisseling van aandacht. Een stukje van mij, van mijn aandacht, gaat naar de ander. En een stukje van de ander nestelt zich in mij. De een noemt het vertrouwen, de ander noemt het liefde, ik noem het aandacht.

Mijn drijfveer in het netwerken is daarin gelegen, dat ik het contact met de ander voel. Ik voel enerzijds dat ik onderdeel ben van een geheel, een veld van aandacht. Anderzijds ben ik uniek, en kan daardoor contact maken met iets, met iemand, die ook uniek is, die los staat van mij. Contact vooronderstelt drie elementen : twee pijlers, en een brug die beide pijlers verbindt.

Irene, ik heb diepe bewondering voor jouw aandacht in mij.
Mijn aandacht vraag ik niet terug; ik schenk het je, met al mijn liefde voor het leven.

Liefs Ronald

2 Comments:

At 22:33, Blogger Annedien Hoen said...

...Mooi...

 
At 21:37, Anonymous Anonymous said...

ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

 

Post a Comment

<< Home