4.10.05

artikel op Inc.com: Making Business Personal

Amerikaanse superconnector en netwerkguru Keith Ferrazzi:
"A more personal connection with your contacts will often lead to smoother transactions, more business."
Lees verder...

Bron: Inc.com

Ik weet niet hoe jullie dat aanpakken, maar met een groot aantal mensen in mijn netwerk heb ik in de loop van de tijd een vriendschap ontwikkeld-- niet eens zozeer bewust, dat is eigenlijk vanzelf gegaan. Niet in de laatste plaats omdat ik "small talk" zo'n zinloze bezigheid vind dat er al snel wezenlijke onderwerpen besproken worden... en als je dat regelmatig doet ontvouwt zich (bijna) vanzelf een relatie die verder gaat dan 'zaken'.
Hoe gaan jullie hiermee om?

2 Comments:

At 21:47, Anonymous Anonymous said...

Annedien, ik denk dat het bij netwerken juist gaat om het creëren van relaties die verder gaan dan alleen maar zaken. Het zijn juist die mensen waar je echt iets mee hebt waar je graag iets extra’s voor doet. Daarnaast zijn het ook vaak heel waardevolle relaties puur vanuit een menselijk oogpunt gezien. Ik zit regelmatig met ‘zakelijke vrienden’ om tafel zonder dat het over zaken gaat. Soms hebben we zomaar een interessant gesprek en soms kunnen we elkaar ook zakelijk helpen. En vaak leren we ook nog iets van elkaar. Het zijn ook juist deze vrienden die ik graag introduceer bij mijn contacten. En vice versa. Geen gezeur over referal fees etc. Nee, we helpen elkaar graag zonder dat daar iets tegenover hoeft te staan.

Met andere woorden: I agree.

 
At 18:29, Blogger oomph: Sanne Roemen said...

Onderschrijf ik absoluut. Als ik er niet in slaag een soort vriendschap op te bouwen met mijn klanten en samenwerkingspartners heb ik achteraf een onvoldaan gevoel.
Zakenvrienden heten die mensen, in mijn adressenbestand.

 

Post a Comment

<< Home