20.3.07

De essentie van netwerken

Op mijn salesblog heb ik zojuist een post geplaatst met als onderwerp ‘De essentie van netwerken’. Om niet te gaan dubbelposten hierbij de inleiding en de link voor wie verder wil lezen.

Enige tijd terug werd ik door een klant benaderd met de vraag of ik “niet even een workshop netwerken kon geven”. Het was de commercieel directeur van een klant waar ik al jaren zaken mee doe. Ze hebben een salesteam van een man of zes en verkopen software. Regelmatig staan ze op beurzen en evenementen.

Het probleem was, volgens de commercieel directeur, dat ‘zijn’ sales mensen continu met te weinig visitekaartjes terugkwamen van beurzen etc.. Hij wilde zijn mensen beter leren netwerken, zodat ze op die manier meer klanten zouden binnenhalen want dat was volgens hem toch wel de essentie van het moderne zakendoen.

Lees hier de rest.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home