2.3.06

Ik begin het te leren...

Zo zachtjes aan begin ik te ontdekken wat echt bij mij past op netwerkgebied. Aan de ene kant floreer ik in lange-termijn netwerken. Groepen mensen die vanwege een gezamenlijke interesse regelmatig bij elkaar komen voor activiteiten én gezelligheid. Ik heb me bij een aantal aangesloten omdat ik het Haarlemse wat beter wilde leren kennen en ik heb nog niet één bijeenkomst gemist. Uit die netwerken zijn ook al een aantal zakelijke afspraken voortgekomen. Een aangename mix van business en ontspanning op die manier. En een goede manier om de (prettige) eenzaamheid van mijn freelance praktijk te ontvluchten.

Aan de andere kant zijn het de zeer gestructureerde zakelijke netwerkbijeenkomsten zoals speednetworking en de B to B businesslunches. Waar je, ontdaan van alle persoonlijke verhalen legitiem straight to the point moet gaan. Waar ik in ieder geval voldoende zaadjes voor kwalitatief langere-termijn contact aan heb overgehouden.

Ik ken ook mensen die erg goed aarden bij bijvoorbeeld Flevum (voor mij te duur) of BNI (voor mij te dwingend). Ik ken zelfs mensen die op beurzen en congressen uitstekend uit de voeten kunnen. Maar zelf ben ik dat op dit moment niet. Erg prettig om dat voor mezelf helder te hebben, dat wilde ik even delen. En jullie? Hebben jullie keuzes gemaakt? Welke, hoe, waarom?

1 Comments:

At 21:36, Anonymous Anonymous said...

Ik heb bij voormalige werkgevers veel mensen leren kennen waar ik bevriend mee ben geraakt. Nu zijn deze vrienden geweldige toespelers van opdrachten geworden.

Wat mij goed bevalt op het gebied van de georganiseerde netwerken, is één of twee keer eens ergens gaan kijken en dan vervolgens op andere manieren contact onderhouden met twee of drie mensen die ik daar heb ontmoet. Ik word dan ook niet zo snel ergens lid van (ben nu alleen aangesloten bij Women on the Web en Ecademy). Dat komt ook omdat ik net begin en niet precies weet hoeveel ik ga verdienen. En ik hou er ook niet zo van om met steeds hetzelfde groepje bij elkaar komen. Tenzij het een inhoudelijke discussie over mijn eigen vak betreft.

 

Post a Comment

<< Home