1.5.08

Netwerk trainingen

Is netwerken te leren? Dat is een belangrijke vraag als je trainingen geeft over netwerken, zoals ik doe. Mijn antwoord hierop is dus ja, hoewel...

Ik denk dat je vooral zaken kan aanscherpen. Als je er geen gevoel bij hebt, als je geen interesse hebt, kan je iets niet leren. Eenvoudigweg omdat het aan passie ontbreekt. En echte top netwerkers, zoals de bloggers hier, zijn geboren, niet gemaakt. Die hebben waarschijnlijk nooit een training gevolgd, eenvoudigweg omdat het in 'de genen' zit. Maar voor al die mensen die daar iets minder mee gezegend zijn kan een training zeer nuttig zijn. Tips en trucs, do's en don'ts en vooral: online en offline.

Zelf ben ik momenteel betrokken bij een tweetal nieuwe trainingen op het gebied van netwerken. De eerste gaat over mijn echte specialiteit: recruitment in sociale netwerken. Hier ligt de nadruk vooral op de online kant van het verhaal, maar altijd met een offline kant.

Hoe gaat dat in zijn werk? Bij recruitment kijk je naar twee doelgroepen in mijn optiek. Je relaties en je collega's. Je collega's staan daar vaak bij voorop. De meeste bedrijven hebben al een aanbrengfee (maar hier gaan we in de training wel over brainstormen, kan deze beter (lees: niet meer geld, leukere incentive), op welke momenten geef je iets, etc). Maar ook moet er een discussie komen over voor wie er allemaal incentives zijn. Enkel voor personeel, ook voor oud personeel of zelfs voor iedereen?

Vervolgens kijk je naar de inzet van nieuwe media, het opzetten van een eigen sociaal netwerkje in Ning, maar vooral het zoeken en identificeren van kandidaten. En dan natuurlijk (misschien wel het belangrijkste) het benaderen van deze mensen. Online, online, online, met stukjes menselijk gedrag erbij gevoegd.

Maar er zijn ook andere trainingen, waarbij de nadruk veel meer ligt op de offline wereld en hoe je dit online kan versterken. De training meer rendement uit netwerken gaat hier op in. In tegenstelling tot recruiters zijn sales mensen wel veel meer geneigd om fysiek te netwerken. Recruiters kom je zelden tegen op een netwerk borrel en degene die je tegenkomt zijn meestal de sales mensen van werving- en selectiebureaus. Verkopers daarentegen zijn juist heel actief op deze events, maar zoals ik hier al ooit eerder, net als Rikkert, schreef: soms wel op hele vervelende en saaien manieren.

Dus hoe netwerk je nu? Hoe leg je contacten? Gewoon 'droog oefenen' kan daar voor velen als eye openers zijn. Maar dan: hoe zet je dit online voort? Hoe maak je een profiel, connect je in linkedin, ga je hier verder mee om? En hoe zet je dat dan weer uit naar offline?

Wederom komen hier incentives in het spel. Echter, een incentive hoeft natuurlijk geen geld te zijn. Geld is goedkoop. Met een aantal echte netwerkers hier heb ik al jaren een band waarbij we leads, relaties, etc doorspelen zonder dat ooit geld van handen wisselt. Waarom? Omdat we elkaar vertrouwen. Hoe is dat begonnen? Waarschijnlijk doordat één van beide ooit eerst iets gedaan heeft voordat iemand ooit iets aan de ander gevraagd heeft. Begin met geven en bouw de relatie op.

Wat ik met dit stuk wil aangeven is dat echte netwerkers, een zeldzaam volkje denk ik, zich op alle gebieden kunnen begeven van het netwerken. Maar als netwerken iets is dat bij uw vak hoort (en bij welk vak hoort het nu niet), dan is het goed te kijken naar het type persoon dat u bent (introvert, extravert) en daar een geschikte training bij te kiezen. Want ook introverte mensen kunnen netwerken (er zijn voldoende recruiters die introvert zijn), maar dan veel meer de nadruk op online, veilig achter de PC. Maar daarmee niet minder, slechter of inefficiënter. Gewoon anders.

11 Comments:

At 10:09, Anonymous Anonymous said...

Leuke post, bedankt voor de informatie

 
At 16:33, Blogger Hertenkamp-Maasland said...

ik heb ook een blog:www.hertenkamp-maasland.blogspot.com
Maar ik weet niet hoe ik een bezoekersteller op mijn site zet weet jij dat wel?
laat het me even weten.

 
At 21:37, Blogger Mark van Leeuwen said...

Leuk.... ben van de week begonnen met bloggen! Ik ben nu ook aan het netwerken en anderen blogs te lezen om zo mijn eigen blog gelezen te krijgen.... hebben jullie nog tips verder?

 
At 11:03, Anonymous Hoger Ranken said...

Wat jammer dat dit blog zo'n abrupte dood is gestorven terwijl netwerken meer dan ooit in de belangstelling staat.

CW

 
At 23:52, Anonymous test said...

test

 
At 18:15, Blogger N.janssen91 said...

Doormiddel van de volgende site kan je een Iphone 3GS winnen, en door op de link te klikken help je mij ook nog eens om

een te winnen!

http://www.e-castig.com/index.php?r=l1qeP

 
At 16:09, Anonymous Anonymous said...

Hallo iedereen ik ben laatst lid geworden van ZAGGEL. Een nieuwe verfrissende manier van digitaal netwerken. een jong nieuw (100% gratis) Nederlands zaken netwerk. ideaal om gemakkelijk met andere Nederlandse bedrijven in contact te komen en te netwerken. Ik nodig je uit om ook lid te worden bij http://www.zaggel.nl/.

 
At 11:10, Anonymous GRATIS FILMS said...

free movies

geld-lenen

kinderfietsen verhuur

camouflage kleding

geld verdienen online

name-it gratis

gratis-aanmelden zoekmachines

new-games-and-tricks

free advertising

dieet en afvallen

 
At 06:38, Anonymous PTV Sports Online said...

ik ben echt onder de indruk van uw site te bekijken, zijn informatief en nuttig, ga ik om het te houden in mijn bladwijzers en ik hoop dat u het zult houden ...

 
At 16:10, Anonymous Anonymous said...

LENDINGTREE® LENINGEN INC.


Ben je toegegeven aan waar je leningen kunt krijgen, afgewezen door banken en nu gefrustreerd door waar je een lening kunt krijgen? LENDINGTREE geeft u de lening die u verwacht. neem contact met ons op via lendingtreegroupinc@gmail.com.

Een lening om uw schuld gemakkelijk af te lossen?
Een lening om het soort bedrijf te starten dat u wilt doen?
Een lening voor educatieve doeleinden?
Een lening om een ​​appartement te kopen?

Zoek niet verder, LENDING TREE INC biedt leningen aan
Geen verborgen betalingen van 1.000 tot 20.000.000 EUR / USD / POND
Tegen een zeer lage rente van 5%
We hebben een netwerk van kredietverstrekking en
financiële hulp aan klanten over de hele wereld.

We streven ernaar om onze standaard van uitmuntendheid te handhaven. We bieden onze diensten op elk moment van de dag aan.
We geven een lening aan degenen die financiële hulp nodig hebben van 1 tot
20 jaar

Onze diensten omvatten ook

​echte financiering
​investeerder in onroerend goed
​bouwleningen
​leningen voor het opstarten van bedrijven
​hypotheek
​Consumentenkrediet,
​FHA-leningen
​persoonlijke leningen
​autoleningen
etc. Als u een lening of financiële hulp nodig heeft, neem dan contact met ons op via

e-mail: lendingtreegroupinc@gmail.com

e-mail: lending-tree@outlook.com

Warme gedachte

ELIZABETH WALTER

LENDINGTREE INC®

 
At 21:36, Anonymous Anonymous said...

ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

 

Post a Comment

<< Home