18.4.07

de Ring Theorie van het Netwerken

Hi all,

Ik ben juist een artikel aan het lezen in Wikipedia, over Commutators

The commutator has the following properties:

Lie-algebra relations:

[A,A] = 0
[A,B] = - [B,A]
[A,[B,C]] + [B,[C,A]] + [C,[A,B]] = 0

The second relation is called anticommutativity, while the third is the Jacobi identity.


Hoewel ik een totale onbenul ben op het gebied van de mathematica (wiskunde?), is er helemaal niks mis met mijn creatieve vermogen om zulke prachtige maar onbegrijpelijke formules te transfereren naar iets wat ik wel ken: het online netwerken.

In alle drie de voorbeelden hieronder, stel ik me voor dat ik A ben, iemand anders uit mijn netwerk is dan B, en iemand die ik wellicht nog niet ken is dan C.

C kan uiteraard ook iemand uit mijn netwerk zijn.
Een typisch geval van "ik wist niet dat jij ...".

En dan nu de voorbeelden.


1. [A,A] = 0
Ik heb niets nodig van de ander, ik moet alles zelf kunnen.
Als je geen plek hebt ingeruimd voor de ander, kan er geen relatie zijn, en is netwerken zo dood als een pier.

2. [A,B] = - [B,A]
Wat ik het liefste wil geven is wat ik het liefste wil ontvangen.
Wat ik het liefste wil ontvangen is wat ik het liefste wil geven.
Ik schrijf voor jou een endorsement, want ik wil er graag een van jou.
Ik geef jou een referral, want ik wil graag referrals ontvangen. (BNI is er groot mee geworden).

3. [A,[B,C]] + [B,[C,A]] + [C,[A,B]] = 0
Netwerken dat is aanbieden zonder retourverplichting. Als aanbieder (A) bied ik aan vanuit overvloed en het interesseert mij dus werkelijk niet WIE er blij is met wat ik te geven heb (wie die B is); ik moet het gewoon kwijt en ben dus blij als wie dan ook B wil zijn.

Netwerken dat is accepteren zonder retourverplichting. Als aannemer (A) ontvang ik vanuit behoefte en in de wetenschap dat elke C haar of zijn eigen redenen heeft om aan te bieden. Mocht C iets terug willen, dan hoor ik het wel vooraf (zodat ik kan beslissen of ik dit voorwaardelijke kadootje wel wil aannemen) of achteraf (kan ik nog ruilen?)

Ik ben benieuwd naar eventuele reacties.
Dit artikel is een vrije vertaling van mijn vraag op Linkedin.

Hartelijke groeten,
Ronald Wopereis

PS bezoek ook eens Ecademy Twente
Sinds een week ongeveer geopend. Komt dat zien, komt dat zien !

Labels:

1 Comments:

At 21:46, Anonymous Anonymous said...

ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

 

Post a Comment

<< Home